Posts

Saat roh keluar @islamic_production.shop.

Image

Tutorial bawal by @hijabsbyhanami

Image

Tutorial Hijab Sweet

Image

MENU SIHAT

Image
Ubi Keledek Adalah Menu Sihat Untuk Diet
Hai semua..mesti ramai yang cari pelbagai menu sihat untuk diet kan ? Selalunya kita makan nasi , pasta atau pun sayur sayuran dan buah- buahan..Sebenarnya masih banyak lagi menu diet yang sihat untuk kita amalkan. Kali ini mama kongsikan khasiat ubi keledek sebab mama teringat yang abang mama ada bagi ubi madu cameron kat mama ...Oleh sebab mama suka sangat so mama nak kongsi khasiat ubi keledek ni untuk mereka yang bersusah payah cari fikir menu sihat untuk diet.
1. Sumber Karbohidrat SihatUbi keledek atau pun ubi jalar mempunyai kandungan karbohidrat yang rendah berbanding jenis ubi seperti kentang dan ubi lain. Ubi keledek mengandungi hanya 23 gram karbohidrat. ini menunjukkan ubi keledek merupakan sumber karbohidrat yang baik dan pasti dimasukkan dalam menu sihat diet anda, kerana ubi keledek tidak mengemukkan dan memberi kesan kenyang yang lebih lama.
2. Sumber SeratUbi keledek mempunyai serat hampir dua kali ganda berbanding jenis ubi yang …

SELAMAT PENGANTIN BARU

Image
Assalamualaikum semua..

Hari ni mama nak cerita pasal weekend lepas..Mama balik kampung mother in law (MIL)
kat kampung permatang gading pasir puteh..sape pernah pergi pasir puteh @ orang pasir puteh? Meh say hai sikit.kot2 kalau terjumpa kat pasir puteh boleh kenal2 hee..

Kat kampung mil mama line fon memang slow la sangat..celcom ke maxis ke umobile ke macam siput hah..kalau digi ok sikit..so mereput je la kat rumah kalau tak pergi mana2..


Tapi sabtu lepas mama ada jemputan kenduri kat tanah merah, kenduri kawan suami mama...
So hari sabtu sebelum balik dungun kitorang pergi kenduri dulu..Kawan suami duduk kat Felda Kemahang 3, Tanah Merah..Kitorang pergi rumah pengantin lelaki dulu sementara pengantin siap..


Dalam pukul 3 petang baru kitorang gerak ke rumah pengantin perempuan dekat tanah merah jugak cuma dia duduk kampung lain..nama kampung tu gual ipoh..Fisrt time mama pergi kampung tu..

Ni mama tunjuk gambar dengan pengantin, gambar makanan mama tak sempat snap sebab duk kalut …

HERBA MAHARANI

Image
TI ZHI BAI FENG WAN ATAU DIKENALI SEBAGAI HERBA MAHARANI



Assalamualikum semua.Mama nak share pasal herba maharani...Herba ni mama amalkan jugak..
Herba Maharani ni mengandungi ayam hitam (Gallus Gallus Domesticus), Cornu Cervus Nippon dan herba-herba tradisional China seperti ginseng, Concha Ostrea Gigas, Radix Angelica Sinensis dan sebagainya.
Bahan utama produk iaitu Gallus Gallus Domesticus dan Cornu Cervus Nippon memperkuatkan hati, ginjal, menambahkan darah dan tenaga batin.




Fungsi-fungsi Herba Maharani adalah seperti yang berikut :

Menyelesaikan masalah kronik wanita dan gadis remaja (senggugut, keputihan, peredaran haid, usaha mengelakkan kemandulan dan lain-lain)Amalan terbaik untuk wanita selepas bersalin (menguat dan mengecutkan otot rahim)Menyelesaikan masalah sakit pinggang dan belakang, angin dalam badan, kebasAwet muda, memberikan keanjalan kulitMenghilangkan keletihan dengan meningkatkan kadar metabolisme    






¤¤Cara pengambilan Herba Maharani :
----》》Jika period tidak tetap…